AdsOnline.ro

Sfaturi pentru un marketing de succes prin Facebook

Pentru a-ți promova afacerea cu succes pe Facebook, trebuie să înțelegi oportunitățile unice ale Facebook și cum diferă de alte medii sau platforme de social media. Reclamele pe platforma Facebook sunt diferite de reclamele de la radio sau de la televizor, nu ar trebui să faceți reclame pe Facebook așa cum se face într-o revistă sau pe alte platforme web web, pentru ca fiecare platforma are specificul si publicul ei, iar noi trebuie sa ne intergram si sa fim relevanti exact pentru acest public.

Nu utilizați Facebook pentru „vânzarea agresivă”

Oamenii consideră platforma Facebook un spațiu social distractiv în care discută cu prietenii, vizionează fotografii și videoclipuri și se relaxează. Trebuie să vă alăturați conversațiilor și să deveniți parte a unei comunități, mai degrabă decât să fiți un „outsider” al afacerii care încearcă să vândă agresiv.

Tacticile greu de vândut – cum ar fi utilizarea sloganurilor publicitare, postarea în mod repetat despre un anumit produs sau serviciu sau furnizarea listelor de produse și prețuri izolat de orice conversație conexă – va duce la „enervarea” utilizatorilor, care pot chiar să posteze comentarii negative despre afacerea dvs. ceea ce nu este benefic pentru afacerea dvs.

Să ai un obiectiv și o strategie clară

Este important să aveți un obiectiv clar pentru utilizarea reclamelor pe Facebook și o strategie pentru atingerea acestui obiectiv. De exemplu, o cafenea ar putea decide că obiectivul său este de a crește vânzările generate pe Facebook cu 10% în următoarele 6 luni. Strategia lor ar putea include:

  • Crearea unei postări în fiecare dimineață cu un produs special al zilei, folosind un cod de cupon, astfel încât vânzarea să poată fi urmărită pe Facebook.
  • Postarea unei fotografii zilnice cu un client care este „regele sau regina cafelei” in  ziua respectiva.
  • Incurajarea utilizatorilor să-și posteze propriile fotografii în care se bucură de o cafea cu tag in locatie in schimbul unui mic bonus sau reducere.
  • Organizarea si crearea pe pagina de Facebook a diferite mici evenimente in weekend care au loc in locatie.

Stabilirea unui obiectiv și a unei strategii vă oferă direcții pentru marketingul dvs. pe Facebook și o modalitate de a vă măsura succesul pe aceasta platforma atat de folosita astazi.

Creați o voce umană pentru afacerea dvs.

Utilizatorilor de Facebook le place să vorbească cu alte persoane – nu cu o afacere impersonală. Oricine îți gestionează pagina de Facebook trebuie să poată scrie cu o voce care pare reală și plăcută, folosind un stil care se potrivește afacerii tale. De asemenea, au nevoie de permisiunea de a exprima lucrurile în propriile lor cuvinte, nu în jargonul companiei sau „linia oficială”.Deasemenea postarile “LIVE” din locatie cu ocazia diferitelor evenimente va ajuta foarte mult la crearea unei comunitati unite.

Postați în mod regulat

Spre deosebire de mass-media tradițională (cum ar fi revistele sau televiziunea) sau alte mijloace media online, platformele social media sunt construite în jurul actualizărilor frecvente de continut.Cercetări australiene recente sugerează că utilizatorii Facebook își verifică pagina de peste 25 de ori pe săptămână și trebuie să vadă că postați în mod regulat materiale si continut nou. Unele ghiduri recomandă postarea cel puțin o dată pe zi, dar principiile de bază sunt să postezi când ai conținut interesant și să urmaresti cât de des dorește publicul tău să audă noutati de la tine.

Încurajați comentariile și răspundeți rapid

Încurajați ceilalți utilizatori Facebook să răspundă la postările dvs. sau să-și posteze propriile comentarii despre afacerea dvs. sau un subiect care vă interesează atat pe ei cat și pe dvs. Când postează, răspundeți rapid – cel mai bine este în maxim 24 de ore. Dacă nu răspundeți, veți slăbi disponibilitatea prietenilor dvs. de pe Facebook de a interacționa cu dvs. și vor dispărea treptat.

Folosiți imagini și videoclipuri

Imaginile și videoclipurile sunt un element major al atracției Facebook. Folosiți-le frecvent pentru a vă menține prietenii implicați și distrați.

De exemplu:

  • un comerciant cu amănuntul de articole de îmbrăcăminte ar putea posta fotografii cu stocuri noi pe măsură ce sosesc
  • un arhitect sau un constructor ar putea posta zilnic imagini ale unei case în renovare
  • un antrenor personal ar putea posta un videoclip cu instrucțiuni despre cum să faci un anumit exercițiu.

Obțineți interactivitate cu oferte, concursuri, jocuri, sondaje etc. Oamenilor le place atunci când Facebook este distractiv și când oferă ceva ce nu pot obține în alt mod.

Cercetările arată că reducerile și cadourile sunt cel mai popular motiv pentru care un client urmărește pagina Facebook a unei companii. La fel, concursurile și jocurile pot fi folosite pentru a vă înviora si mari engagement-ul pe pagina.

Facebook poate fi, de asemenea, utilizat pentru a distribui sondaje clienților. Dacă faceți acest lucru, asigurați-vă că păstrați sondajele scurte și furnizați un link de sondaj pe care utilizatorii pot face cu ușurință clic, ignora sau partaja cu prietenii lor.

Hrănește-ți relațiile

Este nevoie de timp pentru a construi relații bune cu alți utilizatori Facebook, așa că aveți răbdare. Interacționați sincer în conversații, oferiți conținut util și dezvoltați recompense pentru clienții fideli pentru a ajuta la stimularea relațiilor pozitive.

Promovează-ți pagina de Facebook

Dacă aveți o pagină de Facebook, promovați-o în întreaga afacere, astfel încât rețelele dvs. sociale să funcționeze mână în mână cu metode de marketing mai tradiționale. Furnizați adresa dvs. Facebook pe antet, carte de vizită și site-ul web, în ​​magazin, în reclame și în semnătura dvs. de e-mail.

Folosiți Facebook Insights pentru a afla mai multe despre clienții dvs.

Facebook Insights vă poate spune mai multe despre persoanele care aleg să aprecieze pagina dvs. După ce cunoașteți caracteristicile prietenilor dvs. de pe Facebook, vă puteți adapta postările și ofertele pentru a le satisface nevoile și interesele.

De exemplu, dacă sunteți un magazin de cărți care se adresează clienților de toate vârstele, dar majoritatea prietenilor dvs. de pe Facebook au vârsta cuprinsă între 18 și 25 de ani, ofertele dvs. de pe Facebook s-ar putea concentra pe cărți potrivite pentru acea grupă de vârstă. Sau, dacă sunteți un vânzător online care nu se întâlnește niciodată cu clienții dvs., este posibil să puteți obține o imagine mai clară a ceea ce gândesc și simt prin revizuirea intereselor, vârstelor și locațiilor lor pe Facebook.

Speram ca acest articol va este de folos si ca am reusit sa va facem o imagine mai clara despre cum sa folositi corect platforma Facebook in avantajul afacerii dvs.

Daca aveti intrebari le puteti lasa mai jos in sectiunea de comentarii si vom fi mai mult decat bucurosi sa va raspundem.

Categories
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *